woensdag 1 oktober 2008

Den 26e Adij

Den 26e Adij; Wederom warm weer met veel zon en af en toe wat bewolking. Vandaag zijn we wederom Tokyo gaan verkennen. We zijn naar Shinjuku geweest alwaar wij ergens pannekoeken hebben genuttigd. Deze pannekoeken waren gemaakt volgens Amerikaans model en er zat nauwelijks smaak aan. Ze haalden het bij lange na niet bij de Nederlandse pannekoeken. Toen ik daar even naar de WC ging had ik mijn eerste vreemde WC ervaring in Japan van wat later zou uitgroeien tot een trilogie. Toen ik voor de pisbak stond hoorde ik uit het gesloten hokje naast me het geluid van constant doortrekken. Nu hebben we op college hier eens een keer een tekst over gelezen. Japanners schamen zich een beetje voor hun toiletbezoek en proberen de geluiden die daarbij vrij komen met doortrekken zoveel mogelijk te verbergen. En in dit geval niet zonder geldige reden, want plotseling hield het geluid op en hoorde ik veel gesteun en gekreun en een soort gebonk, alsof iemand op de pot stond te rammen. Op dat moment hoorde ik de Japanner in het hokje zeggen: "dete konai yo" Wat zoiets betekent als : " Het komt er niet uit." Ik heb me snel uit de voeten gemaakt. Verder zijn we nog in Yoyogi park geweest en zijn we enkele tempels wezen bezien. Foto's volgen later nog in een appendix. Later die avond zouden Martijn en ik Tijmen nog ontmoeten voor een avond stappen in Roppongi, echter door miscommunicatie en het feit dat Martijn en ik beiden zo bijzonder moe waren en we de volgende dag voor dag en dauw uit de veren moesten, was dit uitgesteld tot de volgende dag.

Geen opmerkingen: